понедельник, 30 мая 2016 г.

Критерії оцінювання знань учнів

Критерії оцінювання комплексної контрольної роботи з предмета історія України за професійним спрямуванням.
Контрольна робота виявляє знання учнями Блоку № 1
 Хронологічно охоплюється період з найдавніших часів  історії України до початку 20 століття.
Мета: виявлення ступеню формування системи історичних знань про походження та етапи розвитку історичного етносу; заснування та розпад Київської Русі, Галицько–Волинське князівство; українські землі у складі Великого князівства Литовського; виникнення козацтва та його роль в історії українського народу; етапи визвольної війни українського народу, розвиток українських земель у складі Російської та Австро–Угорської імперій;
Перший рівень – початковий (1-3 бали)
Пропонуються тестові завдання, виконання яких показує, що учень може розрізняти об’єкт вивчення і відтворити деякі його елементи, виявляє здатність фрагментарно відтворювати незначну, (менше половини), частину матеріалу.
Другий рівень – середній (4-6 балів)
Пропонується дати визначення історичних термінів і понять, знання яких демонструє, що учень (можливо з помилками і неточностями),  розуміє близько половини основного навчального матеріалу.
Третій рівень – достатній ( 7-9 балів)
Виконання завдань третього рівня показує, що знання учня є достатньо повними, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, уміє аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежність між явищами. Фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність. Відповідь його повна, логічна, обґрунтована, можливо з деякими неточностями.
Четвертий рівень – високий (10-11 балів)
Пропонується творче завдання, виконання якого доводить що знання учня є глибокими, міцними, узагальненими, системними. Учень уміє застосовувати знання творчо, його навчальна діяльність має дослідницький характер, позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні життєві ситуації, явища, факти. Виявляти, обґрунтовувати і відстоювати особисту позицію.


Критерії оцінювання комплексної контрольної роботи для вимірювання залишкових знань учнів з предмета історія України за професійним спрямуванням.
Контрольна робота виявляє знання учнями Блоку № 2
Хронологічно цей період охоплює історію України з початку 20 століття до розвитку на сучасному етапі.
Мета: виявлення ступеню формування системи історичних знань про Україну у роки Першої світової війни, української революції та громадянської війни; розвиток України у складі СРСР; головні етапи формування незалежної України , сучасний розвиток.
Перший рівень – початковий (1-3 бали)
Пропонуються тестові завдання, виконання яких показує, що учень може розрізняти об’єкт вивчення і відтворити деякі його елементи, виявляє здатність фрагментарно відтворювати незначну, (менше половини), частину матеріалу.
Другий рівень – середній (4-6 балів)
Пропонується дати визначення історичних термінів і понять, знання яких демонструє, що учень (можливо з помилками і неточностями),  розуміє близько половини основного навчального матеріалу.
Третій рівень – достатній ( 7-9 балів)
Виконання завдань третього рівня показує, що знання учня є достатньо повними, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, уміє аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежність між явищами. Фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність. Відповідь його повна, логічна, обґрунтована, можливо з деякими неточностями.
Четвертий рівень – високий (10-11 балів)
Пропонується творче завдання, виконання якого доводить що знання учня є глибокими, міцними, узагальненими, системними. Учень уміє застосовувати знання творчо, його навчальна діяльність має дослідницький характер, позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні життєві ситуації, явища, факти. Виявляти, обґрунтовувати і відстоювати особисту позицію.

Критерії оцінювання з предмета історія України
за професійним спрямуванням.
Визначення рівня навчальних досягнень учнів на 4 курсі (молодших спеціалістів), є особливо важливим з огляду на те, що навчальна діяльність у кінцевому підсумку повинна не просто дати людині суму знань, умінь та навичок, а сформувати її компетенції.  
Основними групами компетенцій, яких потребує сучасне життя є:
Соціальні – пов’язані з готовністю брати на себе відповідальність, бути активним у прийнятті рішень, у суспільному житті, у врегулюванні конфліктів ненасильницьким шляхом, у функціонуванні і розвитку демократичних інститутів суспільства;
Полікультурні – стосуються розуміння несхожості людей, взаємоповаги до їх мови, релігії, культури тощо;
Комунікативні – передбачають опанування важливим у роботі й суспільному житті усним і писемним спілкуванням, оволодіння кількома мовами;
Інформаційні – зумовлені зростанням ролі інформації у сучасному суспільстві й передбачають оволодіння інформаційними технологіями, вміннями здобувати, критично осмислювати і використовувати різноманітну інформацію;
Саморозвитку і самоосвіти – пов’язані з потребою і готовністю постійно навчатися як у професійному відношенні, так і в особистому та суспільному житті;
Творчі – реалізуються у прагненні й здатності до раціональної, продуктивної, творчої діяльності.



рівні
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
I Початко-
 вий
1
Учень може назвати одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні об’єкти.
2
Учень називає декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних об’єктів; вибирає правильний варіант відповіді з двох запропонованих (на рівні "так — ні”); має загальне уявлення про лічбу часу в історії, визначає послідовність однієї події (на рівні "раніше — пізніше”).
3
Учень може двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать; впізнати історичну подію, постать за описом; співвіднести рік зі століттям, століття — з тисячоліттям (на рівні "так — ні”); має загальне уявлення про історичну карту.
II
Середній
4
Учень може репродуктивно відтворити (у межах чотирьох-шести простих речень) частину навчального матеріалу теми; дати визначення історичних термінів, поданих у тексті підручника або вчителем; назвати одну-дві основні дати; показати на карті історико-географічний об’єкт.
5
Учень може відтворити основний зміст навчальної теми, відповідаючи на запитання вчителя; визначати окремі ознаки історичних понять, назвати основні дати; за допомогою вчителя може показати на історичній карті основні місця подій.
6
Учень у цілому самостійно відтворює фактичний матеріал теми; може дати стислу характеристику історичній постаті (за алгоритмом); встановити послідовність подій на основі знання їх дат; у цілому правильно вживає історичні терміни; може показати на карті місця основних подій, користуватись за допомогою вчителя (зразок, пам’ятка, алгоритм) джерелами історичної інформації (наочними та текстовими, що подаються у підручнику).
ІІІ
 Достат-
  ній
7
Учень у цілому послідовно і логічно самостійно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, дає загальну характеристику події (причини, наслідки, значення), виокремлює окремі ознаки явищ та процесів; "читає” історичні карти і картосхеми з опорою на їх легенду; встановлює послідовність і тривалість історичних подій; використовує наведені у підручнику документи як джерело знань.
8
Учень володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає у цілому правильне визначення історичних понять, аналізує історичні факти на основі їхнього опису і наочного відображення, порівнює однорідні історичні події та явища, характеризує причинно-наслідкові зв’язки між історичними явищами у межах теми, встановлює синхронність подій у межах теми;
використовуючи легенду карти, супроводжує показ історичних об’єктів їх словесним описом.
9
Учень у достатній мірі оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти і формулює нескладні висновки, обґрунтовує свої висновки конкретними фактами, залученими з підручника (наочних посібників, історичних документів); може дати порівняльну характеристику історичних явищ, визначення поняттям; у цілому самостійно встановлює причинно-наслідкові зв’язки; встановлює синхронність подій у межах курсу; може аналізувати зміст історичної карти, узагальнювати та застосовувати ці знання.
IV
Високий
10
Учень володіє набутими знаннями та використовує їх для розв’язання нової навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки; характеризує історичні явища і процеси, використовуючи різні джерела інформації;
рецензує відповіді учнів; співставляє і систематизує дані історичних карт і застосовує їх під час характеристики подій, явищ, процесів; встановлює синхронність подій вітчизняної та всесвітньої історії.
11
Учень володіє глибокими і міцними знаннями, може вільно висловлювати власні судження і переконливо їх аргументувати; може аналізувати історичну інформацію, співвідносити історичні процеси з періодом (епохою) на основі наукової періодизації історії; має достатньо міцні навики роботи з історичною картою.
12
Учень у повному обсязі опанував програмовий матеріал; має глибокі й міцні знання, здатний, відповідно до вікових особливостей, презентувати власну інтерпретацію (версію, розуміння, оцінку) історичних явищ.












Однією із важливих складових оцінювання відповіді учня є мова

Для оцінювання усного виступу застосовуються наступні критерії:


змістовність викладу – повне, конкретне, чітке розкриття теми з використанням найважливіших історичних фактів, їх оцінка з висновками й узагальненнями;

логічність – послідовне, чітке висвітлення історичного матеріалу;


багатство мови – вживання історичних термінів, синонімів, образних висловів тощо. Багатство мови зумовлює використання історичних документів, знання літературних пам’яток епохи, історико-публіцистичних творів;
   
емоційність і виразність – яскраво й образно висловлювати думки і почуття, вміло добирати приклади, точні слова;


правильне вживання слів – забезпечується додержанням норм української літературної мови, відсутністю слів-паразитів, жаргонних словотворень, русизмів, правильною вимовою і написанням історичних термінів.



Комментариев нет:

Отправить комментарий